VOL STRIT - НАМЕРЕ И ОСТВАРЕЊА

Serbian Café : Diskusije : Knjizevnost

Ziveo optimizam!
vol strit - Jan 11, 1999 10:31 (195.152.231.137)

Daklem, vidim da sam besramno izbrisan, a znam za sigurno da nisam koristio ni jednu pogrdnu rec, niti sam ugrozio
ijednu nacionalnu manjinu ili vecinu.

Nisam sirio rasizam, nisam branio aparthejd niti sacuvaj Boze Radovana Karadzica, nisam protestvovao protiv
bombardovanja Sadama Husejina iako mi je to bombardovanje veoma drago, nisam trazio siptarsku krv, iako mi je oni
duguju, nisam cak bio ni mnogo bezobrazan prema nasim velikanima kao sto su Miljkovic, Beckovic, Popa, iako me dosta
svrbi da ih potkacim medju njihovom pastorcadi na ovom netu.

Imao sam jednu relativno mirnu diskusiju sa Zarkom, covekom koga dosta cenim, iako drzim da kao i svi mi ima poneku
manu, i koje mane mi je bila zelja da mu pomognem da ispravi, isto tako kao sto verujem da bi i on meni ako - ne daj boze -
primeti da kod mene nesto nije u redu. I tako mi je cilj bio i ostao da svakim danom budemo malo bolji brzi pametniji i jaci,
na veliku radost svih nas i vascelog sveta.

Eto, u kratkim crtama mog "politickog" programa za ucestvovanje na ovoj diskusiji. Nije mi bilo stalo nikad da ikoga bez
preke potrebe iznerviram, ali isto tako drzim da je ponekad potrebno uci u konflikt sa ljudima radi boljeg razumevanja i
anlize pojedinih stvari i ne plasim se da kazem svoje misljenje mimo i protiv svih i da ga branim i drzim dokle god ne
nadjem neko jace i bolje. Isto tako mi nije bilo stalo da se pokazujem pametan i da berem glupe beskorisne i vrlo stetne
pohvale po moju energiju. Zelja mi je bila i ostala samo da nesto iz ovog tracenja vremena pozitivno i vi i ja izvucemo.
Namere su mi znaci bile i ostale casne.

A da li je to slucaj sa svima? Koje su namere onih koji nas brisu? Kakve su namere i koja je pozadina iza onih koji
zapljuskuju ovu diskusiju gomilom beskorisnih i stetnih pesama i krokodilski "lepih" osecanja, jedva cekajuci da zariju
svoje "pravoverne" puritanske kandze u moje meso i meso nekoliko drugih ljudi na ovoj mrezi?



Ja drzim da paranoja nije bolest vec lepa i korisna osobina, i dicim se velikom kolicinom iste koju sam stekao tokom svog
zivota medju ljudima i u svetu. Cinjenica je da su vecina ljudi zli i glupi, te mi se moze sa pravom zameriti: sta ja zapravo
radim na ovom netu? Razlog cete naci u prvom delu ovog teksta.

Ali zasto nas Nela, npr., ili recimo Pjesnik Leleka, da imenujem samo dvoje od mnogih, toliko muce? mozemo se zapitati
kao Hristos pred Petrom. Koji je cilj toliko gluposti koje, duboko sam uveren, ni oni koji postavljaju na net ne citaju?

Neki ce reci: vatromet tastine! Tastina je sigurno jedan veliki deo motivacije svih nas da ucestvujemo, s time da kod
odredjenih dostize patoloske srazmere, istina, ali ipak mislim da to nije toliko jednostavno. I tu dolazi kod mene jedna mala
paranoja i ja pocinjem da sagledavam jednu veliku zaveru iza svih zaglupljujucih stvari koje nam se serviraju ovde. To je
zavera protiv duha iza koje su neki veoma cinicni ljudi. Posto ja drzim da je cinizam kvalitet jer iziskuje visu energiju, a
nemam neko visoko misljenje o energetskom nivou ljudi koji ubacuju nenarativnu poeziju na ovu grupu, ja cu te poslednje
nazvati pijonima zavere da ne bih koristio malo uvredljiviji iako tacniji naziv korisnih budala.

Ti pijoni nam dakle sistemom pasivne i aktivne opstrukcije (brisanjem dobrog i pisanjem loseg) ugrozavaju ovo malo
interesantnog razgovora gde mogu poneke istine da se cuju o svetu i o sebi.

Dugo sam razmisljao i borio se sa sobom u vezi daljeg mog delovanja. Razumecete, vrlo sam, VRLO, alergican na brisanje,
i oni koji se secaju desavanja na ovoj diskusiji iz jula prosle godine, i smenjivanja Pjesnika Leleka sa mesta moderatora,
znaju koliko ne volim da me gluplji od mene brise jer me ne razume. Voleo bih stoput vise kad bih znao da se ne radi o
pijonima vec o mozgovima zavere koji me brisu jer znaju da je moj rad subverzivan za njihovu vlast.

Ali ipak odlucujem da predjem - jos jedanput - preko uvrede koja mi je naneta, i da nastavim da ucestvujem, delimicno
ohrabren smotaninom ili zanetinom primedbom u odgovoru Manitasevicu, za koju izgleda jos ima sanse.

No, vreme je takodje da pocnemo da koristimo malo vise svoj mozak i da ucimo iz iskustva. Sta ako nas ponovo pijoni
pocnu da brisu i zaglusuju? Odgovor je: imejl mreza, pa cik onda da vidimo ko ce da nas brise. Pravite hotmejle i saljite mi
na moj gorenavedeni a ja cu opet sve slati svima koji me kontaktiraju, i tako cemo imati rezervu za ovu mrezu.

Verujem da ce posle ovih iskusenja doci pobeda, i vidim iskru na kraju tunela. U tom smislu vam svima zelim srecan rad,
svako na svojim radnim zadacima, sa nasim pozdravom: Mir na zemlji, Hristos se rodi!

ponizno vas


Margarita - Jan 11, 1999 14:42 (149.228.255.54)

Dragi V.S.
Konacno nesto proznog teksta za ljubitelje i boze i limunade i svega ostalog sto ima ukus detinjstva i gasi zedj.
Hvala!




The Internet shopping guide

Serbian Café : Diskusije : Knjizevnost

Mali predlog Zarku, Miki i ostaloj braci
vol strit - Jan 11, 1999 10:48 (195.152.231.137)

Posto uvidjam da je bolest mnogo korenitija nego sto se mislilo i posto imam neki osecaj da nam je skalpel gurnut u ruke te
da ako ubrzo ne operisemo moribundni bolesnik ce preminuti, predlazem vam jednu jos subverzivniju varijantu za
iscelenje pacijenata sa ove diskusije.

Hajde da od sada pocnemo da diskutujemo samo u slobodnim stihovima, te da se posle istih stalno zahvaljujemo,
pozdravljamo i ljubimo tzv. pijone, sa mnogo umilnih reci.

Evo jednog primera:


Januar....
Jan Majen i moj Srem (ne mogu da se otrgnem utisku da je ovaj stih vec negde drugde neko drugi upotrebio)
cekam sneg a sneg mi ne pada...

Zasto? Zasto? Zasto ne padas sneze
Zeleni i plavi
Zasto ne molujes i ne bojis moj grad?

Da nisu Rusi pokvarili klimu....
Rusi ili auspusi (na ovaj stih sam zaista ponosan)
Ili se mozda Njemu smrklo od nasijeh sogresenija?

Nit su Rusi nit su auspusi (morao sam ovo ovako da stavim, i ja sam ljudsko bice, razumecete moju slabost)
No je rada sirotinja raja (opet "deja vu")
Rec i duh su nas ostavili
i otisli sa snegom
plavim i zelenim
da necije druge gradove i gore
oboje


vol strit, 11. jan. 1999.


Zarko - Jan 11, 1999 15:31 (209.77.157.253)

Prosla pesma koju sam napisao je bila sastavljena od naslova pesama, sa novog albuma, nase estradne umetnice Cakane, u
izdanju PGP RTB (ili RTS?).

A ova je moja:

Crep

- Prepokornosti bludnih pozdrava, pre no sto ne usnim zelim celicnu pesnicu, da udarim u stablo kojem ne opadaju kristalni
listovi, jer je ona bila mlada, devetnaest leta, a sada gvozdeni vinogradi, nas podsecaju na njeno ime u informacijama, iz
srebrnastosivih zavesa, pod ljubicastim krovovima iz koji izlecu potlacene betonske leptirice, prozvane u ovaj cas, da
uzvitopere sladunjav vetar, natopljen azurom i lastavicama, koje pijucu njeno ime, i podsecaju nas na dan kada metodoloski
izvestaji, ne budu satanizovani, u preokrenutoj stvarnosti naoko carobnih crepova.

6 minuta - cela pesma!


caesar - Jan 12, 1999 06:44 (24.234.0.11)

Nije lose, konacno i od vas malo prave poezije. VS, moras malo vise da obratis paznju na rimovanje, a ti Zarko, 6 minuta (!?!)
radi na brzini, isplatice se, ocigledno... : )


Mika - Jan 12, 1999 19:18 (194.247.199.196)

Mislim da treba insistirati na objasnjenju za brisanje/nestanak/kradju diskusija i to u cvrstoj prozi. Jer uopste nije isto da li je
neka greska, tehnicko neznanje, mali kapaciteti ili je namerni cin bilo koje vrste. A najgore je da sve prodje bez reci
objasnjenja jer smo onda svi ovde samo pioni i nevazne zrtve necije manipulacije, a to nam zaista ne treba.
To naravno moze i u nekoj vrsti stihova, mada nije isto:

Kada ti neko ukrade novcanik,
svi kazu - lopov!
Kada ti nestane tasna
kazu - mozda si prepio
pa si je negde zagubio?
Kada ti na raskrnici otmu
beogradska kola sa crnogorskim tablicama,
kazu - sta hoces,
kako dobio - tako izgubio...

A kada ti neko oduzme
1-2 dobre pesme,
3-4 lepe diskusije,
5-6 zanimljivih razmisljanja,
7-8 smislenih ili besmislenih svadja,
9-10 mogucnosti da sve to bude
drugacije, mozda cak i bolje,
e, onda niko nista ne kaze
jer ti to ionako nisi zasluzio -
pogledaj se: nemas novcanik, pa ni tasnu,
a o kolima ne treba ni da govorimo...
Pa sta ce ti bilo sta sto na neku duhovnost lici...



Boza limunada, carigradsko pice!
vol strit - Jan 11, 1999 10:51 (195.152.231.137)

Delim ljude na dve vrste: one koji vole bozu i one koji vole limunadu. A posto ne volim limunade, sebe ubrajam u one prve.

Isto tako bih voleo malo vise proze na ovoj diskusiji.


Søren Kierkegaard - Jan 11, 1999 13:55 (195.249.171.61)

A sta sa onima sto vole "kabezu"?
Gde sa njima?
Ili sa onima sto jos uvek piju neku "koktu"?
Sta sa onima koji piju samo vodu, neku?
Sta sa nama sto pijemo Coca, Tuborg, Carlberg, ili neku drugu Colu?
Sta sa nama uvek zednima?
Pozdrav V.S!


Serbian Café : Diskusije : Knjizevnost

Moj pogled na apstraktnu umetnost i slobodu
volstrit - Jan 19, 1999 15:31 (193.243.244.2)

Nastavljajuci se na nas razgovor o poeziji i prozi, te uzimajuci u obzir kako ton tako i sadrzinu fidbeka, voleo bih da
poguram ovu diskusiju malo dalje i da je doteram do jedne stvari koja mi je zapala za oko, a koja je, drzim, kljucna, i koja
zaista odredjuje i luci ljude dobrog i loseg ukusa.

Pre svega dozvolite mi da primetim kako sam odjedanput pobrao kojekakve pohvale s leva i s desna jer sam dozvolio da
poezija moze da bude dobra. Ipak ste vi svi malo praznoglavi, ne toliko koliko Sneki, ali ona bar lepo izgleda.

No, kako bih vam docarao moje misljenje generalno o apstraktnom slikarstvu, alternativnoj muzici, novom baletu i
nenarativnoj poeziji (J-E pravilno ove stvari svrstava zajedno), dozvolite da upotrebim jednu metaforu. Ja osecam potrebu
za svim tim stvarima jedino kad mi u "kriznom" momentu ponestane toalet papira.

Moj duboki prezir takve vrste djubreta vas sigurno ne iznenadjuje, a isto tako verujem da vas nece iznenaditi ni moje
duboko gadjenje nat tzv. "ljudskim slobodama." Evo zasto.

Sloboda snazi vrlinu jedino ako je pracena sa odgovornoscu, a odgovornost iziskuje autoritet, znanje i ukus. Drugim
recima, veoma VEOMA mali broj ljudi moze zaista da bude odgovoran, drugim recima moze da iskoristi slobodu u
pravilnom smislu.

Za ostatak ljudi, koje cu ja da nazovem olosem, sloboda znaci jednu od dve stvari: ili neodgovorno podavanje svojim
najnizim strastima (Frojd) ili maskirano robovanje uslovnim refleksima nametnutim od strane vladajuce elite (Pavlov). I to je
ono sto mi se velica na sve strane: sloboda levo, sloboda desno... "Ljudima treba slobode!" "Zivela sloboda!"

E, pa da vam iskreno kazem, ja cenim da nema niceg nizeg nego te takve slobode, ma sta Kant pricao (inace sto se tice
filozofije, J-E, ja se drzim one nase stare: sejem ljubicicu, fridrih nice). I zato kazem: Ua! sloboda, i dole sloboda. Ljudima
to ne treba, a narocito ne treba od toga praviti zlatno telem jer se radi o jednoj dosta vulgarnoj stvari.

Danasnje stanje u umetnosti i jeste posledica toga.




sneki - Jan 19, 1999 15:40 (209.148.142.140)

lepo mi rece choo....aah:manic street preacheri su zavladali ovim stranicama....ulicne diskusije vol ulice i zarka,a.k.a willy,the
surfer boy-a...REPENT,REPENT,moja ulice...
predlozih ti ja nesto,daj da ovu ulicnu diskusiju podignemo na nivo avenije pa da 'diskutujemo'ti mator i rigidan,nemuzevan i
dosadan,iskompleksiran i ocigledno dozlaboga zagrizo u zabokrecinu i dosadu i ja mlada,lepa i
praznoglava...FENOMENALAN SPOJ,moja ulice,...samo ako smes i mozes...
necu da diskutujem o nebulozama,ne kako ih ti postavljas,decacki,naivno,amaterski...skoro simpaticno.
moja,moja ulice,ulicice skoro simpatican si ti meni.

tvoja,i samo tvoja sneki.



Orthodox Celt - Jan 19, 1999 16:05 (157.150.192.10)

Vs,
mrzis slobodu... i postujes autoritet.
Ajde onda odvali nesto na temu "banovali me, a ja se nesto bunim". Nadam se da ces "dijalekticki" da ukapiras o cemu se radi.



Jelena-Eva - Jan 19, 1999 16:28 (195.34.155.12)

V.S. sloboda o kojoj sam pisala, a to bi znao da nisi samo letimicno preleteo moj tekst, podrazumeva samostalno donosenje
sudova...takva sloboda ne moze da se zloupotrebi.
Zao mi je, ali svaka razmena misljenja o ovoj temi izmedju nas dvoje je nemoguca jer i najjaci argumenti ne mogu da nateraju
slepca da vidi...ovo sto ti prezentujes o apstraktnoj umetnosti nije stav vec nemogucnost razumevanja i bilo bi neumesno da
nastavim dalje.



chooboorah - Jan 19, 1999 20:52 (207.236.3.146)

sneki, ne sekiraj se...nisu svi na nivou sf. ulafa palmskog. zato, uzmi kompilaciju gang of four "hundred flowers bloom", i pusti
bilo sta...eto, dugo sam te cekao za ovaj predlog. "guerrilla war struggle is a new entertainment." (anthrax) pre skoro
dvadeset godina. u-je.

your truly
mad bad and dangerous to know
choo



sneki - Jan 20, 1999 18:15 (209.148.145.72)

'mad bad & dangerous to know',anthrax,kazes...lovely...nego,kojoj to ti Organizaciji pripadas???

strasno zaintrigirana i pomalo opijena,

your devoted groupie,
sneki

p.s.
mada bih volela da ih slusam na nekom prikladnijem mestu i u drustvu...



chooboorah - Jan 20, 1999 18:26 (207.236.3.146)

Organizaciji??? zbunjen sam...
(mb&dtk je fraza Lorda Byrona)
(anthrax je ime pesme)

choo

sneki - Jan 20, 1999 19:41 (209.148.143.131)

zbog 'gang of four' i 'trb',samo sam se just kiddin' malo....choo......(r)........aaaaaah.
da li si slusao novi cd manic st.preach.s-a?ja imam onaj stari,'everything must go'...

rekoh,predlozih ,da bih ' 100 flowers' slusala u drugacijem okruzenju,a ne...whatever.

a ti meni objasnjavas sta si ti hteo da kazes,pa ja tebi...whatever,whatever...i to sa dignutom sakom tebi ispred lica i
poluispruzenim prstima...


sneki - Jan 20, 1999 20:08 (209.148.143.131)

p.s.
slusam 'vicious'....baby you're so vicious i citam borhesa u kombinaciji sa cortazarom.secas se one pripovetke sa belim
bunny-em...'letter to a young lady in paris'...i upravo ide 'perfect day'...eto.

yours,

...

Коментари

Популарни постови са овог блога

ХУМОР - МОСТ ЗА СВЕ ЖЕЉЕ

ПОЛАРИС СФ АНТОЛОГИЈА `93. и прича АРТУРА КЛАРКА

КАКО ЈЕ ИНТЕРНЕТ УБИО ЖУРКЕ