КАКО ЈЕ ИНТЕРНЕТ УБИО ЖУРКЕ

КАКО ЈЕ ИНТЕРНЕТ УБИО ЖУРКЕ

Serbian Café : Diskusije : Knjizevnost
      
             tuzan,usamljeni svet interneta
             sneki - Sep 2, 1998 14:26 (209.148.138.234)

             "ISTRAZIVACI OTKRILI TUZAN,USAMLJEN SVET U CYBERSPACE-u"
             -naslov u new york times-u,30.avg.1998.

             Bila je to dobra zurka.pivo na ledu,lepe zene igraju uz muziku u zadimljenoj dnevnoj
             sobi...nekoliko njih sa gitarama u drugoj sobi improvizuju,a ludi Ichabod drzi predavanje o
             Tolstoju i deli tablete lsd-ja svakome ko zaluta u kuhinju.razgovor glasan,i besmislen i zabavan...
             onda neko predlozi da vidi world wide web.
             zurka je prestala posle pola sata posto je modem uspostavio zeljenu vezu.gitare su spustili na
             zemlju,polovina ljudi se okupila u tisini oko kompjutera i napeto cekala da se na ekranu polako
             pojavi web stranica.
             "ugasi tu prokletu masinu,"viknuo sam sa sofe."ubice nam noc."
             nisu slusali;nikada ne slusaju.muzika je prestala i niko nije stavio novi cd.ichabod je izasao napolje i
             poceo da maltretira prolaznike.devojke su otisle.bilo je to 1995 god.,san francisko,u martu,subota
             uvece.web je mozda za to vreme bio novotarija,ali ja sam zivi svedok da su kompjuteri ubili mnoge
             zurke otada.
             a nisam profesionalni psiholog,ali skoro pet godina savetujem ljude da se okanu tog cudovista.
             "kompjuteri nisu zabava,"govorim ljudima oko sebe,dok oni instaliraju dodatne tel.linije,nove
             e-mail-ove..."zapamtite moje reci:ove stvari ce unistiti ono sto je jos ostalo od ljudske civilizacije."
             tragicno je gledati moje pametne i obrazovane prijatelje koji su odolevali svim kliseima,svim
             nametnutim navikama i niskim podavanjima,kako su postali robovi navike sedenja uz kompjuter i
             zurenja u ekran,potpuno izolovani i usamljeni u svom nerealnom i tuznom svetu
             .zar nije dovoljno strasno sto smo na poslu upuceni na kompjutere?
             nauka je samo potvrdila moje teorije o strasnom uticaju interneta na drustvo i pojedinca.dokazano
             je da ljudi koji koriste internet kod kuce-cak samo nekoliko sati nedeljno-su mnogo vise skloni
             depresiji i usamljenosti.da ironija bude jos veca,do ovih rezultata u istrazivanju dosli su apple,intel i
             hewlett-packard.
             nije proslo ni 10 godina od kada je u svajcarskoj evropskoj laboratoriji za fiziku,tim berners-lee
             osmislio web.amerikanci su njegov izum oberucke prihvatili,ali ne kao razmenu za akademsko
             istrazivanje,vec za zabavu.
             cuveni neilsen-commerce net je dosao do rezultata da 70.2 miliona amerikanaca koriste trenutno
             internet,a da ce 50% zemlje biti prikljuceno vec sledece godine.
             "it was the internet itself that brought sorrow
             and loneliness to these human lab rats."


           Strasni - Sep 2, 1998 15:01 (209.103.20.27)
           Pa sta znam za koju godinu izgleda da ce se sve obavljati putem racunara. Pa mozda cak i sex.
           Nece biti potrebe da se izlazi napolje. Niti da se vidas sa ljudima uzivo. Kamerice mikrofoni i to je
           to.Tako da nam noge apsolutno nece trebati.
           Mozda ce slijedce generacije mutirati u bica bez nogu. Tako da ce imati samo glavu i ruke (kojima ce
           da tipkaju.) Strasno odakle mi ovakve ideje.
           SMRT RACUNARIMA.

           filipz - Sep 2, 1998 15:38 (209.70.103.2)
          Gluposti! Ja jos uvek kad izadjem na ulicu za bilo koji vikend vidjam mase ljudi koji se zabavljaju,
           tuguju i uglavnom mesaju u jedan potok individualnosti. Taj saroliki fluid je sastavljen od miliona
           mladih, vrlih zivota koji se ne plase da budu povredjeni ili nasmejani.
           Kompjuter je jednostavno sredstvo koje izbacuje fizicki izgled iz formule drustva, gde su sva lica ista
           a dusa lakse prepoznatljiva. Ovde rec 'akrep' ne postoji sem ako nije vezana za neku nacionalnu
           propalicu koja konstantno apeluje da treba da istrebimo sve Hrvate, balije, sipose...
           Cinjenica-ja sam na kafeu samo za vreme radnog dana jer je ovo najinteligentniji nacin za
           dangubljenje.
           Ziveo kompjuter, dole Prozak!!!!!

           voajer - Sep 3, 1998 13:24 (207.164.161.13)
           Zaintrigiran tvojim tekstovima"progovorih".
           Zastrasujuca istina za Internet.
           I pisi jos,tvoji"pionirski"koraci imaju vernu publiku.
           Interesantan izbor iz gonzo novinarstva.
           p.s.
           Sjajni tvoji "napori"da S.-ovu pricu "Savrsen dan za banana-ribu"objasnis,i uopste tvoja razmisljanja.
           p.p.s
           Neko ti je napisao:"Voleo bih da te poznajem",pridruzujem se...

           sneki - Sep 3, 1998 15:02 (209.148.141.123)
           hvala v.na good vibes,ovakav feedback mi je bio potreban.

           Mika - Sep 4, 1998 02:23 (194.247.199.220)
           Sneki, da nisi pogresila u datumu? Ne mogu da verujem da jedan list tog ugleda danas objavljuje
           komentar-pitanje sa dogadjajem iz '95. kao primerom i to na temu Interneta gde su se stvari toliko
           mnogo promenile...Pa sta onda reci za TV, koliko tek sedi pred tim, jos uvek "prozorom u svet", ali
           dooobrooo manipulisanim... Ako je neko izabrao kompjuter - takodje je pred ekranom, samo pred
           onim koji daje programe po njegovoj zelji. Svako od nas jeste zavisnik ali svojih interesovanja,
           obrazovanja, mogucnosti...
           To me podsetilo na jedan stari, istorijski dogadjaj..
           Posle jedne bune u Srbiji, dosao knjazu Milosu neki, cini mi se Toma Levajac, i predlozio da knjaz
           protera iz Srbije sve pismene ljude jer stalno gledaju u knjige, izmedju sebe nesto pricaju i bune
           narod... Knjaz, i sam nepismen, saslusao ga je, ali nije poslusao...
           U New York Times-u su izgleda kompjuterski nepismeni i novinar - autor teksta i urednik koji je to
           objavio... sto ne mogu da verujem... Ili je to tek uvod u pravu temu i namere... Sta li im se samo
           zamerila "Velika mreza"?

           sneki - Sep 4, 1998 04:21 (209.148.138.63)
           ne,novinar je napisao clanak na osnovu podnaslova:"istrazivaci otkrili tuzan,usamljen svet u
           cyberspace-u",a onda je SVE POCELO te 1995.te,kada su zurke pocele da umiru,tj.drustveni
           zivot...normalno da iza takvog teksta i to jos u N.Y.T's-u stoji mnogo dublja poruka s namerom,u
           americkim novinama nijedan tekst nije bezazlen,spontan,retko...zato mi se i ucinio,kao i tebi,malo
           cudnim,ili je to bila mala "reminiscencija"novinara kome je internet ubio" party".

           sneki - Sep 4, 1998 04:56 (209.148.137.166)
           p.s.
           ono sto je mene podstaklo da ovaj clanak prevedem je moja neka adikcija koja zastrasujuce traje vec
           mesecima,i iskrena da budem od tolikih info na tom internetu,nisam dobila mnogo,mozda u
           vremenu,ali ja jos uvek vise volim da gubim vreme po knjizarama,u drustvu na zurkama i da do
           besvesti "pricamo",svako za sebe,doduse,kritikujemo,zalimo se,savetujemo...znas vec kako to
           ide...internet je to definitivno ubio,fizicki nemas vise vremena,to je ono strasno,a sve ti se cini da nista
           ne znas,a jedna info otvara vrata drugoj,i tako u nedogled...
           a da ti ne spominjem "porocni"chat,e-mail dopisivanje,cyber love...i to je bilo u drugom delu
           clanka,jer uzima zastrasujuce
           razmere,ta zavisnost u laznom sigurnom svetu tvoje/moje sobice.


           filipz - Sep 4, 1998 11:43 (209.70.103.2)
           Adikcija, kao rec ne postoji. Sneki, ako imas ikakvih prihoda, nabaci Vujakliju kad kucas.
           Mislis, zavisnost?!

           sneki - Sep 4, 1998 11:54 (209.148.139.6)
           ZASTO DA NE,kao nova rec:adikcija,KAO UOSTALOM S V E reci,koje su
           turcizam,arhaizam,"stranizam"(moja kovanica)...moj f i l i p z....TAKO NASTAJU RECI KOD
           NAS,nove,mislim!...ako neka nacija "pati"od upotreba" new wave"kovanica,TO SMO MI,sto vise
           stranoh,nerazumljivih reci to si vise kvazi-intelektualac,jeli tako?odgovori!

           Beki - Sep 4, 1998 12:01 (209.146.186.97)
           Nije ni Internet jos toliko svemoguc, kad ja ne mogu na Jusearch-u da pronadjem E-mail Bezanijske
           bolnice, pa cak ni telefon. Ne mogu cak ni da razmenim E-mail sa doktorom koji je operisao moju
           majku. Dobijas samo ono sto neko hoce da ti da, ali ne ono sto stvarno trazis.na kraju se sve opet
           svodi na listanje debelih knjizurina i fizicke kontakte sa ljudima.( Na srecu il zalost?)

           filipz - Sep 4, 1998 13:37 (209.70.103.2)
           Ne budi smesna Sneki. Turcizmi su nastali na silu mesanjem balija i Srba. Tuga je covece, bilo slusati
           dnevnik proteklih 15-tak i vise godina. Svi se gadjaju naglascima i padezima, a o upotrebi nekih
           obicnih reci da i ne govorim. Pusti srpski na miru Sneki, i ne ubacuj nepostojece reci. To moze na
           engleskom i ostalim varvarskim jezicima.

           sneki - Sep 4, 1998 15:46 (209.148.141.223)
           'ajde da ne budem "smesna",nego ozbiljna.opet si promasio temu.
           citajuci andrica NIJE ti trabao vujaklija,jel da?mozda poznavanje turcizma.a srpski jezik dok je bio
           samo srpski,narodni,bio je najlepsinajpiktoresniji,najzivljinajjednostavniji...,posto se
           "modernizovao"postao je otuzan i stran,nerazumljiv i besmislen, najmanje lici na srpski",trust me",i sto
           rece m.a.(americka pesnikinja):"easy reading is a damn hard writing",da budem dosledna
           svojoj"adikciji"za engleski mi jezik.
           no hard feelings,i guess?

           sneki - Sep 4, 1998 15:55 (209.148.141.223)
           eto sta uradih u zurbi,rastavi sastavljene reci (u mislima naravno)ili ih ignorisi,ali ja ne mogu da
           IGNORISEM Sneki,sneki je SA MALIM S, sneki,jer SAMO TAKO TO "IME"IMA SMISLA I
           ZNACAJA ZA MENE.
           znaci sneki,ne Sneki!

           Mika - Sep 5, 1998 07:13 (194.247.199.163)
           Internet i raspolozivo vreme? Mnozina interesovanja, uz navike i obaveze ( prave i one druge...)
           pretvori dan u sat-dva, nekad i manje... Medjutim, verujem da je Internet ( i da ce sve vise biti)
           nezamenljiv u nalazenju sagovornika za teme koje nisu svakodnevne i rutinske vec vrlo specificne.
           (Primer >Savrsenog dana....< , odnosno >Podignite visoko...< koja jos traje, nadam se).
           U zivotu, cak i kad nadjete takvog sagovornika ,sto je izuzetno tesko, ostaje veliki problem fizickog
           uskladjivanja vremena, a potom raspolozenja, koncentracije, inspirisanosti... Na >Velikoj mrezi< , u
           ovom cafeu na primer, tokom desetak - dvadeset dana citas tudje komentare, na njih odgovoras ili
           razvijas svoje teze dalje - u obicnom razovoru, kad bi se posrecilo da se sretnemo i imamo vremena
           za pricu, razmenili bi nekoliko informativnih recenica, naceli temu, dosli do zacetka neceg novog i -
           razisli se ili presli na nesto drugo... A desetak puta se koncentrisati na jednu istu stvar, u vreme koje
           sam izaberes, razvije temu do onoga sto nisi ni pomisljao na pocetku...
           Usput - rec adikcija postoji u Vujaklijinom recniku...

           sneki - Sep 5, 1998 12:05 (209.148.137.243)
           englezi imaju dve reci :thank you, and sorry...koje imaju toliki dijapazon znacaja,da ponekad kada ih
           slusam da ih koriste meni zvuce apsurdno,da li mozes da me "pratis",thank you:hvala,hvala do
           neba,tvoj sam duznik.....kao i sorry...pa nisam sigurna ako kazem hvala za "adikciju"da li ce to hvala
           da bude bas ono koje sam tebi namenila?!
           nemas pojma koliko je lepo pronaci"soul mate"pa makar i na kratko,dok traje "diskusija"...jer za moje
           nazovi malo razlicite,da ne kazem neskromno ezotericne teme,nema bas puno sagovornika,tako da"
           perfect day....",ostaje" open" za neki nesavrseni trenutak,ili retko savrseni trenutak u toku
           dana,sutra...
           ah,da...reci mi molim te,mada mi je malo neprijatno sto je to zaboravljeno,,ali u pitanju je knjiga cijeg
           se autora ne mogu setiti,a ni ostatka teksta...naslov je,koliko se secam :"contrapunkt",ili"
           punctum-contrapunctum"...i sam pocetak price jos uvek "zivi"sa mnom,a to je onaj trenutak kada se
           glavni lik,muz, sprema za vecernji izlazak i vodi mucni razgovor sa svojom zenom,koja naravno
           ostaje kod kuce...da li se secas te knjige?i kako ide taj razgovor...to je verovatno i moj prvi susret sa
           necim sto se ne zove ljubav,srecom na tome je i ostalo do sada...
           p.s.
           valjda ces se setiti da se ponovo vratis na ovaj post i procitas sve ovo?!

           sneki - Sep 5, 1998 12:26 (209.148.137.243)
           p.p.s.
           procitaj ceo,ali pazljivo,sa svim komentarima post"zapamti sine"od biljkice...obrati paznju od imena,pa
           komentara...znas onaj apsurd koji se granici sa nekim ludilom,besmislom,ocajem,tragi-komedijom...ne
           znam da li to samo ja dozivljavam ili je to tako?
           napominjem,nema NIKAKVE VEZE SA AUTOROM PESME,sveukupni dozivljaj i trenutak u mom
           citanju koji je izazvao ovu reakciju,...da ne upotrebim sorry,gde joj nije mesto!

           Muana - Sep 5, 1998 12:44 (195.163.14.53)
           Sneki, upravo si izgovorio jednu od 7 zivotnih istina

           sneki - Sep 5, 1998 13:08 (209.148.140.52)
           na sta mislis,tacno?

           Mika - Sep 5, 1998 17:16 (194.247.199.185)
           sneki: Jedino sto pamtim sa tim naslovom je ‘Kontrapunkt’ Oldosa Hakslia, ali sam ga odavno citao i
           tada nije ostavio neki utisak na mene, osim u nekim doprinosima teoriji (i praksi) romana - ono
           preplitanje tema,ljudi; ironicna fuga zivota i, najpre to - vestina promene tacke gledista i mnozina
           optika istog dogadjaja koje se sklapaju u citaocu... Ono ‘Punktum-kontrapunktum’ mi je negde na
           rubu secanja, zaista ne znam, ali ako je nas pisac mogao bi da bude jedan od eksperimentalnih
           romana nekog od sadasnjih vojvodjanskih autora... Ako ti je vazno, javi, u ponedeljak cu imati mnogo
           vise mogucnosti da to proverim...
           U pravu si: zelja da se neposredno, svakodnevnim recima iskazu jaka osecanja stvara to o cemu
           govoris - ona traze drugi registar, druge instrumente, druge... ne znam ni ja sta. Ovako sve izgleda
           ozalosceno i tuzno, mozda i jedno o moze da se doda, da ne bih napravio istu slovnu gresku...

           sneki - Sep 5, 1998 18:24 (209.148.139.89)
           slusaj me pazljivo,posto si me potpuno obeznanio sa JDS(ovo pisem velikim slovima njegove inicijale
           iz pijeteta,da!),da li znas da je le harvey oswald imao 15 kopija catcher-a????
           -,koliko ludila,sizofrenije ima u seymour-u,holden-u,meni,tebi samom jds-u?
           -i jos jedan podatak:on je imao aferu kada je imao 53 god.sa devojkom/zenom sa 18 god.ne,ne
           nacinjem temu "lolita',samo za bolje razumevanje tog patoloskog samoubilackom i ubilackom u
           njegovim "pricama",kada bolje razmislim,koliko su autobiografske?
           -i zasto su skoro ,svi njegovi likovi adolescenti uslovno receno,koje to odrastanje u njemu jos uvek
           traje?ili je to syndrom peter pan...ili sta je,odgovori mi?
           -i da li je ta ista sizofrenija,ili sta je vec kod seymour-a(,-zrtva rata?)i kod holdena ista?slicna...deo nas
           ponovo?mada je ta post-war era "posejala stotine hiljada zrtava"sto posrednih(ucesnika)sto
           neposrednih(ostavljenih zena,verenica,majki...a i zbog same atmosfere..)
           --i da li su svih tih devet prica(koje sam kupila danas i procitacu ih do ponedeljka,nadam se,a ti se
           spremi!)ustvari jedna prica,da je seymor necija reinkarnacija iz prosle price,ili deo nekog lika u
           sledecoj...da li ce mi zagonetno samoubistvo seymoura biti jasnije posle procitane devete price?
           -ili ono najstrasnije,sto otkrih sada,pa pisem ovako konfuzno i
           samo meni jasno(nadam se i tebi,jer bi bio besmislen moj monolog ovako javan)da li je seymour
           middleman izmedju citaoca,mene i jds-a?ili svih nas...postajem konfuzna,a u isto vreme mi je drago sto
           si "pokrenuo"zataskanog mi pisca koji je,htela ja to ili ne da priznam, izgleda ostavio traga na
           meni,nadam se da posle ponovnog citanja necu sada kao adult,i da ubijem nekoga i tako moju"
           mission on earth"
           zavrsim kao sve ubice sa salingerom u ruci?,a?ne bi bilo originalno,to me sprecava.
           nadam se da ces mi odgovoriti i nastaviti diskusiju KOJU SI TI TAKO SKORO
           NEZAINTERESOVANO POKRENUO,i ja se prikljucila kasnije...
           ah,da ovaj tekst cu isti kopirati ispod onog prethodnog mog,u slucaju da mi izbrisu ovaj,znam
           paranoicna sam,ali vole da mi brisu tekstove...a volela bih da cujem i tvoje misljenje o svemu ovome

           Mika - Sep 6, 1998 16:39 (194.247.199.202)
           sneki, pogledaj 'Podignite visoko...'

           sneki - Sep 6, 1998 18:19 (209.148.138.14)
           mislim da si underestimated a.huxley-a,narocito island,i doors of perception,koje nazalost nisam ni
           procitala,mozda ostrvo u fragmentima,kao citate neke(sto neobicno mrzim)da citiram tudje misli ili da
           se na neciji razgovor "nadovezem"pesmom pogodnom,prigodnim biserima mudrosti...retko.
           i NISI mi odgovorio na pitanja sva,i cuj njega," pricam po secanju"?!,ja citam na engleskom, ponovo,a
           salinger je ponekad vrlo tezak za citanje i na srpskohrv.
           kako se zove u originalu taj contrapunct,molim te za uslugu kada budes nasao vremena,i kada vec
           nadjes knjigu procitaj taj deo u kupatilu,ili ispred ogledala,dok se sprema,ne znam zasto insistiram na
           tome;pronadji mi originalni naziv knjige,jer je nisam nasla na amazon.com.
           nemoj da pocnem za kaznu da ti zadajem "teza"stiva.

           Mika - Sep 7, 1998 13:19 (194.247.199.147)
           Selindzer mi je dovoljan, i kao nagrada, a izgleda i kao kazna. Jer ‘secirati’ jedno delo koje deluje
           svojom celinom pravi je nacin da ga, u vecoj ili manjoj meri, vulgarizujes. Ali to je, ujedno, i jedini
           nacin da se bar donekle priblizis odgovoru - kako je to postignuto, jer si onda saznao polovinu od
           onoga sto sledi - zasto?
           Evo naslova tvog ‘teskog’ stiva: ALDOUS HUXLEY: ‘POINT COUNTER POINT’ kod nas
           prevedeno kao ‘Kontrapunkt zivota’. Procitao sam pocetak - impresivan je, dobro pamtis... Malo
           prelistao: jedna od knjiga koju bi valjalo ponovo, sa ovim iskustvom, procitati... Izgleda da bi je tek
           sada razumeo... Ali... Jedva da ima vremena i za bavljenje kratkom pricom...

           sneki - Sep 7, 1998 14:09 (209.148.137.177)
          opet mi NISI odgovorio,ili jos nisi stigao do "krova..."?vrati se unazad,ili citas "fat"?
           i hvala za a.h.ja sam od onih koje zaboli glava kada ne mogu da se sete necega,sada me glava vise ne
           boli.

           sneki - Sep 7, 1998 23:46 (209.148.138.146)
           iskustvo sa...?zenama?..ili uopsteno,zivotno iskustvo,ako nisam isuvise indiskretna.

           Mika - Sep 8, 1998 01:41 (194.247.198.199)
           U cemu je razlika?

           sneki - Sep 8, 1998 01:50 (209.148.137.220)
           IMA RAZLIKE ne vidis je?

           sneki - Sep 8, 1998 01:51 (209.148.137.220)
           IMA RAZLIKE ne vidis je?
           i da,"oborila"sam tvoju teoriju o seymor-u.

          sneki - Sep 8, 1998 10:50 (209.148.140.232)
           nestade...?!problem ugrozene licne slobode i prostora?

           sneki - Sep 9, 1998 22:07 (209.148.141.88)
           ti mozes da imas "zivotno iskustvo"ali ne i iskustvo sa zenama,a mozes da imas iskustvo sa zenama ali
           ne i "zivotno iskustvo",a treca solucija je da mozes da imas i jedno i drugo iskustvo,koje ti imas
           iskustvo,broj 1,broj 2,ili broj 3?

           Mika - Sep 10, 1998 11:46 (194.247.199.166)
           Mislis virtuelno 1 stvarno 2, pa onda 3... Ili obrnuto? Ili sve to zajedno? Ili samo virtuelno? I sta je
           virtuelno, sta stvarno, to je novo filozofsko pitanje...

           sneki - Sep 10, 1998 13:50 (209.148.138.92)
           apsurd/paradox su moje omiljene teme,NISI MI NA SVA PITANJA DAO ODGOVORE,jos
           uvek...ne razumem zasto moram da te podsecam,stalno?

            www.amika.rs



Коментари

Популарни постови са овог блога

ХУМОР - МОСТ ЗА СВЕ ЖЕЉЕ

ПОЛАРИС СФ АНТОЛОГИЈА `93. и прича АРТУРА КЛАРКА